Reklamace – při rozbalení zjištěno poškození výrobku

Spotřebiče

Čas od času se to stane všem. Objednaný balíček konečně dorazí a zboží v něm je zlomené, poškrábané, nebo chybějí jeho části. Jak postupovat, pokud zásilka přijde poškozená? Jaká má zákazník práva?

Při přebírání zásilky je nutné velmi dobře zkontrolovat obal výrobku: nesmí být na žádném místě poškozený, musí se jednat o originální obal, který je nerozlepený a neprotržený. Svým podpisem na předávacím protokolu adresát stvrzuje přebrání zásilky ve zcela neporušeném obalu –  reklamace zásilek s poškozeným obalem jsou proto zamítány.

Pokud jste při rozbalení zjistili, že zakoupený výrobek je poškozený, měli byste postupovat následujícím způsobem:

  1. Záznam poškození: Okamžitě si zapište, jaké konkrétní poškození jste objevili. Je důležité mít jasnou dokumentaci o stavu výrobku.
  2. Fotodokumentace: Udělejte fotografie poškození. Fotografie mohou být užitečné jako důkaz pro obchod nebo pro přepravní společnost.
  3. Kontaktování prodejce: Okamžitě kontaktujte prodejce, u kterého jste výrobek zakoupili. Uveďte jim informace o poškození a požádejte o návod, jak postupovat dál. Měli by poskytnout informace ohledně reklamace.
  4. Reklamace: Pokud prodejce doporučí reklamaci, řiďte se jejich instrukcemi. To může zahrnovat vrácení výrobku, výměnu za nový nebo nápravu poškozené části, v závislosti na povaze problému a zákonem stanovených právech spotřebitele.
  5. Dodržování lhůty: Mnoho prodejců má stanovené lhůty pro reklamaci po zakoupení výrobku. Snažte se reklamaci podat co nejdříve po zjištění poškození, abyste nepřekročili tuto lhůtu.
  6. Uchování důkazů: Pokud bude výrobek vrácen nebo budete muset poskytnout další dokumentaci, uchovávejte veškeré písemnosti a komunikaci s prodejcem a přepravní společností jako důkazy.
  7. Zákonná práva spotřebitele: Česká republika má zákon chránící práva spotřebitele, který stanoví, jakým způsobem lze řešit reklamace a vracení zboží. Přečtěte si tyto zákony, abyste věděli, jaká jsou vaše práva.

V případě poškozeného výrobku je důležité jednat rychle a dodržovat pokyny prodejce, abyste mohli co nejdříve získat náhradu nebo opravu.

Je důležité být při reklamaci trpěliví a zdvořilí. Většina prodejců je ochotna spolupracovat s klienty na řešení problémů. Pokud však bude mít zákazník pocit, že jsou jeho práva porušena, existují právní prostředky, které mohou pomoci bránit jeho práva jako spotřebitele.

TIP

  • Zvarhanovatění krabice může znamenat poškození výrobku pod povrchem krabice.
  • Protržená krabice může znamenat poškození výrobku pod kartonem krabice.
  • Promáčknutý roh krabice může znamenat poškození výrobku pod kartonem.
  • Zalepená krabice může znamenat vykradený balík a je nutné zkontrolovat obsah zásilky.

© 2024 Nakupka.cz | Nakódoval Leoš Lang