Úvěrové instituce i soukromé osoby vysílají reklamní sdělení a inzerci půjček v audiovizuální, ústní nebo písemné formě prostřednictvím různých prostředků, jako je televize, rozhlas, internet nebo e-maily zasílané zákazníkům. Jak má vypadat inzerce půjček? Kde si půjčit, když jsem v registru?
Reklama na úvěry musí být v souladu s obecnými zásadami platnými pro reklamu na finanční produkty a služby a s pravidly specifickými pro tyto produkty.
Inzerce půjček – jak má vypadat
Reklama finančních produktů a služeb by měla být:
- transparentní
- vyvážená
- identifikovatelná
- pravdivá
Transparentní inzerce půjček znamená, že nedochází k vynechání informací nezbytných pro správné posouzení zvýrazněných vlastností finančních produktů a služeb. Tyto informace mohou zahrnovat zejména podmínky přístupu k inzerovaným produktům a službám nebo případná omezení a limity.
Inzerce půjček tedy podává informace o podmínkách přístupu a případných omezeních nebo jiných limitech. Klienti tak mohou správně vyhodnotit vlastnosti, které úvěrové instituce či soukromá osoba v inzerci půjček nabízí.
Firmy a soukromé osoby nabízející půjčky musí být identifikovatelné a jejich nabídky transparentní, jinak řečeno pravdivé.
Pravdivá inzerce půjček znamená, že informace uváděné úvěrovými institucemi v reklamě na jejich finanční produkty nebo služby by nezamlčují ani nezkreslují důležité skutečnosti.
Inzerce půjček od soukromých osob
Webové stránky s inzercí osobních půjček od soukromých osob musí zachovávat plnou transparentnost a uvádět všechny relevantní informace o financích, aby se zákazník mohl rozhodnout plně informovaně.
Zde je několik tipů pro inzerenty, jak na inzerci půjček od soukromých osob. Po soukromých půjčkách je poměrně velká poptávka a díky těmto tipům lze klienta snadno zaujmout.
Optimistická sdělení v inzerci půjček
Spotřebitelé, kteří hledají osobní půjčky, hledají také pozitivní sdělení a jistou naději. Pokud jde o finance, jsou bohužel spotřebitelé, kteří se potýkají s dluhy, často spojováni s negativními stigmaty. Běžný je i názor, že těmto klientům chybí odpovědnost a finanční gramotnost.
Nejlepším způsobem, jak navázat kontakt se spotřebiteli využívajícími osobní půjčky, jsou sdělení, která podporují optimismus.
Digitální reklamní strategie inzerce půjček
Díky zavedení digitálních reklamních strategií pro osobní půjčky se inzerce úvěrů ukáže přesně těm spotřebitelům, kteří o půjčku zrovna mají zájem.
Je důležité, aby spotřebitelé mohli soukromého investora pro poskytování úvěrů najít rychle online. Ještě důležitější je však implementovat reklamní strategie, které inzerenta spojí s těmi správnými zákazníky.
Reklamy na značku a obsahový marketing mohou značkám osobních půjček pomoci budovat povědomí a vztah se spotřebiteli. Pro rozšíření objemu žádostí o osobní půjčky však značky musí využívat vícekanálové digitální reklamní strategie, které umisťují značková i neznačková sdělení tam, kde je po půjčkách poptávka a kde potenciální zájemci o půjčku tráví nejvíce času.
Inzerce půjček podle sezóny
Inzerci půjček od soukromých osob je vhodné upravit tak, aby odpovídala sezónnímu zájmu. Kreativní provedení reklamy ve všech kanálech, od sociálních médií až po vyhledávání, musí vyjadřovat pozitivitu a řešení, která budou rezonovat s tím, co spotřebitelé potřebují vidět a slyšet v konkrétní dobu. Kromě toho se hodí znovu promyslet reklamní strategii a zvážit diverzifikaci mediálních kanálů.
Reklamní strategie pro osobní půjčky by měly podporovat jednoduché a přímé výzvy k akci pro potenciální klienty.
Ať už spotřebitel narazí na cílovou stránku na základě dotazu ve vyhledávači, navštíví přímo webové stránky nebo klikne na odkaz v cíleném marketingovém e-mailu, měl by snadno najít cestu, která ho rychle posune k zajištění osobní půjčky nebo získání dalších informací.
Dotazy na osobní půjčky online
Poskytovatel musí zajistit možnost zasílání dotazů na osobní půjčky online. Kromě zavádění jednoduché a účinné inzerce půjček napříč digitálními marketingovými kanály by se značky osobních půjček měly zaměřit také na zajištění bezproblémových uživatelských zkušeností s cílem konvertovat spotřebitele s vysokým zájmem o danou službu.
Spotřebitelé, kteří se zajímají o osobní půjčky, pravděpodobně považují svou finanční situaci za problém, který vyžaduje řešení. Aby se přiblížili k řešení, budou ochotni zadávat poptávky o půjčky online, ovšem jen v případě, že celý proces nebude složitý nebo časově náročný.
Bezproblémový zážitek z poptávky po půjčce začíná u hlavních formulářů, které obsahují pouze nejnutnější otázky. I když soukromý investor pro poskytování úvěrů může chtít od potenciálních žadatelů o půjčku získat co nejvíce informací, pokud se spotřebitel cítí zahlcen množstvím otázek, je pravděpodobné, že formulář opustí ještě před dokončením.
Formuláře však také pomáhají spotřebitelům vytvořit si důvěru v příslušného poskytovatele osobních půjček. Vyplatí se změřit čas, který spotřebitelé stráví na formulářích. Pokud je příliš dlouhý nebo pokud je míra opuštění formuláře příliš vysoká, měly by se některé otázky odstranit, aby se zvýšila míra včasné konverze v procesu žádosti o půjčku.
Partnerství s alternativními službami
Hodí se zamyslet nad partnerstvím, která využívají osobní půjčky pro prodej alternativních nabídek. Partnerství mohou pomoci rozšířit úsilí o získání zákazníků a generovat potenciální zákazníky s vysokým zájmem. Existují příbuzná odvětví, která by se mohla zpětně propojit s osobními půjčkami.
Například spotřebitel, kterému byla zamítnuta žádost o hypotéku na refinancování hotovosti za účelem dokončení rekonstrukce domu, by mohl využít osobní půjčku od soukromé osoby.
Alternativní prodejní příležitosti se osvětlují zejména během telefonických interakcí se spotřebiteli. Týmy call center mohou rychle vyhodnotit zpětnou vazbu, kterou obdrží během hovorů, a zjistit, zda jsou alternativní řešení relevantní pro potřeby spotřebitele. Partnerství se značkami v příbuzných oblastech může společnostem poskytujícím osobní půjčky pomoci zvýšit objem klientů.
Kde si půjčit, když jsem v registru
Řada dlužníků řeší tuto otázku: „Kde si půjčit, když jsem v registru?“. Záznam v registru dlužníků má každý, kdo si vzal bankovní či nebankovní půjčku. Záznam může být pozitivní i negativní a v registru zůstává ještě několik let po splacení úvěru. Pozitivní a neutrální záznamy jsou v pořádku. Problém nastává v případě negativního záznamu.
Negativní záznam v registru dlužníků znamená, že má dlužník problémy se splácením svých závazků. To jej činí méně solventním a v očích bankovních poskytovatelů je takový žadatel o půjčku rizikovým. Banka dlužníkům s negativním záznamem v registru půjčku zpravidla neschválí.
Kde si tedy půjčit, když jsem v registru s negativním záznamem? Je třeba využít služeb nebankovních poskytovatelů a projít inzerce půjček od soukromých osob. Nejlepší způsob, jak najít nejvhodnější půjčku, je využít internetové srovnávače půjček. Žadatel vyplní jednoduchý formulář a srovnávač nabídne ty nejvýhodnější půjčky na míru. Může to být dlouhodobá i krátkodobá půjčka.
Jak zjistím, jestli jsem v registru dlužníků zdarma? Výpisy z registrů dlužníků jsou v současnosti pouze za nízký poplatek. Pokud někdo nabízí výpis z registru dlužníků zdarma, pravděpodobně se jedná o potvrzení, které nemá odpovídající hodnotu a je v podstatě bezcenné.
Anonnce půjčky
Jednou z variant, kde hledat inzerce půjček od soukromých osob, je webový portál Anonnce.cz. V kategorii anonnce půjčky se nabízí široká škála nejrůznějších půjček. Vybrat lze půjčky na různě vysoké částky a s různými podmínkami.
Inzerát na půjčku přes Anonnce může zadat přímo zájemce. Stačí napsat krátký text a zmínit poptávanou částku a čekat, zda se mu ozve soukromý investor pro poskytování úvěrů.
Žadatel by měl být velmi opatrný, pokud jde o podmínky půjčky. Inzerce využívají i nelegální lichváři a jejich podmínky mohou být velmi nevýhodné až predátorské.
Pozor na inzerce lichváře
Inzerce půjček od soukromých osob může být potenciálně nebezpečná, protože láká novodobé lichváře. Inzerce poskytuje určitou míru anonymity a poskytovatel půjčky v ní může uveřejnit jen to, co chce. Důležité informace prozrazující podezřelé praktiky poskytovatele se klient často dozví až později.
Proto je třeba velké obezřetnosti při využití půjček od soukromých osob. Všechny podmínky úvěru musí být zcela jasné, srozumitelné a ošetřené smlouvou. Půjčky od lichváře jsou v ČR nelegální.