Tefal je francouzská společnost specializující se na nepřilnavé nádobí, která je od roku 1968 dceřinou společností skupiny SEB a držitelem 150 patentů po celém světě.
Společnost Tefal S.A. byla založena v roce 1956 v Sarcelles v údolí Val-d’Oise dvěma inženýry, Marcem Grégoirem, inženýrem z ONERA (Office national d’études et de recherches aérospatiales) , a Louisem Hartmannem, specialistou na nepřilnavé polymery neboli teflon.
Marc Grégoire pracoval na zdokonalení svých rybářských prutů a vynalezl teleskopický rybářský prut ze skleněných vláken. Kompozitní materiál se lepí na formu, a proto ho napadlo použít teflon, který je k dispozici ve společnosti ONERA, aby se tyč dala snáze odlít.
Když ho jeho žena Colette požádala, aby jí vyrobil nepřilnavou pánev, Marc Grégoire zašel do nejbližšího obchodu, kde našel pouze pánev na smažení. Pod vlivem přečteného vědeckého článku vyvinul postup, jak teflon ukotvit na hliníkový kotouč této pánve: ošetřením hliníku kyselinou chlorovodíkovou vznikly malé otvory, do kterých se teflon upevnil.
Patent na první „nepřilnavou pánev“ byl podán v roce 1954. Název Tefal pochází ze zkratky slov „teflon“ a „hliník „. První pánev byla uložena v muzeu Dupont-de-Nemours ve Wilmingtonu (USA).
Začátky byly obtížné, protože žádná společnost specializující se na pánve neměla o tento proces zájem. V roce 1956 společnost přijala svého prvního zaměstnance, Helmuta Mottla.
O pět let později nabídl jeden z dodavatelů hliníkových kotoučů, společnost Forges de Cran, nyní Pechiney Rhenalu, v Annecy (Haute-Savoie), mladé společnosti SARL Tefal továrnu o rozloze 3 000 m27 v blízkosti svého sídla. V roce 1961 se společnost Tefal přestěhovala do Rumilly.
V roce 1968 koupila společnost Tefal skupina SEB. V té době dodávala nepřilnavý povlak společnost Société des Résines Fluororées, dceřiná společnost firmy Péchiney Ugine Kuhlman (později Atochem) v Pierre Bénite na Rhôně, která vyráběla pevný produkt tetrafluorethylenu z (C2F4)n ve vodní disperzi, která se musela na kotoučích pánví vysušit.
Tento produkt se nazývá Soreflon a vyrábí se polymerací výchozího plynu. Je také široce používán v dalších aplikacích, jako je teflonová páska nebo ochrana proti jadernému záření při cestách do vesmíru. Jedná se o neutrální produkt, který se může stát velmi škodlivým, pokud se rozkládá při požáru.
Společnost se intenzivně rozvíjela prostřednictvím inovací. V roce 1974 vaflovač a plynový zapalovač; v roce 1980 uvedla společnost Tefal na mezinárodní trh nový nepřilnavý povrch T-Plus; o dva roky později uvedla na anglický trh první rychlovarnou konvici; v roce 1985 první elektronickou koupelnovou váhu; v roce 1990 elektrické molo.
V roce 1995 vstoupila společnost do oblasti péče o děti s řadou Tefal Baby Home. Paul Rivier byl generálním ředitelem společnosti v letech 1979-1999. V roce 2002 byla uvedena na trh silikonová forma Proflex se snadným vyjmutím. V roce 2005 se Christian Ringuet stal generálním ředitelem společnosti.
Konkurence společnosti Tefal
Společnost Tefal je jednou z předních firem v oblasti výroby kuchyňského nádobí a spotřebičů. Její konkurenci tvoří nejen další známé značky jako například Fissler, WMF, Kenwood, Bosch nebo Philips, ale také mnoho menších a méně známých firem.
Konkurence na trhu s kuchyňským nádobím a spotřebiči je velmi silná. Zákazníci mají široký výběr a mohou si vybrat z mnoha různých značek a produktů. Každá značka se snaží své výrobky co nejvíce zdokonalovat a přinášet novinky, které zákazníky zaujmou a přesvědčí je o výhodách daného produktu.
Tefal se snaží svou konkurenci stále držet na špičce trhu. Jednou z hlavních konkurenčních výhod společnosti je kvalita jejího nádobí a spotřebičů. Tefal je známý pro své inovativní technologie a materiály, které zajišťují vynikající výkon a odolnost jejich produktů. Například jejich povrchy s antiadhezní vrstvou zabraňují přilnavosti jídla a usnadňují čištění.
Další konkurenční výhodou Tefalu je design a estetika jeho výrobků. Firma neustále investuje do výzkumu a vývoje, aby mohla přinášet moderní a atraktivní produkty, které budou vyhovovat potřebám a vkusu zákazníků.
Společnost Tefal také dbá na sociální odpovědnost a udržitelnost. Vynakládá velké úsilí na minimalizaci svého ekologického otisku, například snižováním odpadu a energetickou efektivností ve výrobním procesu. Zákazníci mají také možnost recyklovat a správně likvidovat výrobky Tefal po skončení jejich životnosti.
Vzhledem k silné konkurenci musí Tefal neustále inovovat a vyhovovat požadavkům zákazníků. Jednou z výzev, se kterými se společnost potýká, je rostoucí poptávka po spotřebičích a nádobí s pokročilými technologiemi, jako například chytrými funkcemi nebo připojením k internetu. Tefal se snaží reagovat na tyto trendy a vyvíjet produkty, které splňují očekávání moderních zákazníků.
Dalším faktorem, který ovlivňuje konkurenci Tefalu, je cena. Zákazníci často porovnávají ceny a hledají nejvýhodnější nabídku. Tefal se snaží nabízet vyváženou kombinaci kvality, výkonu a ceny, aby si udržel konkurenceschopnost.
V neposlední řadě, společnost Tefal také investuje do marketingu a propagace svých produktů. Cílem je oslovit co nejvíce zákazníků a přesvědčit je o výhodách a kvalitě produktů Tefal.
Celkově lze říci, že konkurence v oblasti výroby kuchyňského nádobí a spotřebičů je velká a Tefal se snaží držet krok s tímto konkurenčním prostředím. Společnost se soustředí na inovace, kvalitu, design a udržitelnost, aby si udržela své postavení na trhu a nadále uspokojovala potřeby a očekávání zákazníků.